UWAGA! Dołącz do nowej grupy Kłodzko - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” zwraca uwagę na wyłudzenia „na znajomego”


Zainicjowana kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” ma na celu podniesienie świadomości społecznej na temat groźnych metod oszustw internetowych, w tym wyłudzeń „na znajomego”. W ramach akcji przypomniano, jak istotne jest zachowanie czujności w sytuacjach niepewnych oraz jak weryfikować prośby o pomoc finansową. Organizatorzy kampanii wskazali także na znaczenie dwuskładnikowego uwierzytelnienia oraz ochrony danych osobowych. Wspierają ich znane postacie, które szerzą tę akcję w mediach społecznościowych.

W ostatnim czasie znacząco wzrosła liczba przypadków oszustw polegających na podszywaniu się pod znajomych w mediach społecznościowych. Ewa Kasprzyk, która wspiera kampanię, zwraca uwagę na zagrożenie związane z sytuacjami, gdy użytkownicy otrzymują wiadomości od rzekomych bliskich, którzy proszą o wsparcie finansowe w nagłych okolicznościach. Kluczowe jest, aby przed każdym przekazaniem pieniędzy potwierdzić tożsamość osoby, która prosi o pomoc.

Organizatorzy kampanii apelują do wszystkich internautów o zachowanie ostrożności i stosowanie prostych zasad, które mogą znacząco zmniejszyć ryzyko stania się ofiarą oszustwa. Należy do nich m.in. weryfikacja tożsamości znajomych, stosowanie dwuskładnikowego uwierzytelnienia oraz unikanie potwierdzania płatności, gdy podsumowanie transakcji budzi jakiekolwiek wątpliwości. Wiele banków udostępnia również materiały edukacyjne dotyczące cyberbezpieczeństwa, które mogą okazać się przydatne w ochronie przed internetowymi zagrożeniami.

Źródło: Policja Kłodzko


Oceń: Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” zwraca uwagę na wyłudzenia „na znajomego”

Średnia ocena:4.47 Liczba ocen:20


Zobacz Także